cityguide

Här hittar du alla mina tips från mina olika resor i världens storstäder. Enjoy!

London city guide

Kategori: London

London är en av mina favorit städer. Här finns så mycket att se och uppleva. Här kommer några små tips.



Shoppingområden

Notting Hill
– Westbourne Grove, Ledbury Road, Portobello Road
St Christopher’s Place – mellan Oxford och Wigmore St
Marylebone Village – Marylebone High StreetSouth Molton St – nära Bond Street station


Fördelen med de här små områdena är att inte alla turister i  stan hänger här, utan bara Londonborna vilket gör att det inte dräller av folk som t.ex. på Oxford Street, dock är Portobello Road lite galet på helgerna...


Varuhus

Harrods – en klassiker som man faktiskt inte får missa. Här är det lyxigt och härligt och jag älskar att bara knalla runt här och insupa atmosfären

Selfridges – London coolaste och alltid hetaste modevarhus!



Mat

Beach Blanket Babylon
– Ledbury Rd, Notting Hill - en klassiker!

Getti – Marylebone High Street, Marylebone Village (underbar italiensk resturang)

Sofra -. St Christopher’s place (turkisk mat när den är som bäst! Prova lunchen och deras health menu..tips)

The Ledbury -  Ledbury Rd, Notting Hill (lyxa till det med en lunch på denna härliga restaurang med Notting Hill eliten)

Brompton Quarter Café – Brompton Rd (underbart brunch ställe med pannkakor som man lätt blir beroende av!)

Sedan så får man bara inte missa Hakkasaan - en av de bästa kineserna i London, deras dumplings går inte av för hackor! OM man även är en meat lover så kan jag varmt rekommendera Gaucho på Charlotte St. Här får man frossa i fantastiska kötträtter i cool stil. Ett av mina favorit hak.


Kultur

Victoria & Albert museum – deras ”Fashion” utställning är gratis och fantastiskt!


Självklart vimlar London av små underbara områden som bara väntar på att bli upptäckta, men det här är i alla fall några av mina favoriter som jag varmt kan rekommendera!

Kommentera inlägget här: